میرورلینک(MirrorLink) چیست؟چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

سجاد نوری
28 آذر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
mirror link - میرورلینک(MirrorLink) چیست؟چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

میرور لینک (MirrorLink) یک استاندارد صنعتی است که به تلفن همراه شما امکان می‌دهد با صفحه نمایش خودروی شما ارتباط برقرار کند و برنامه‌ها و محتوا را به صفحه نمایش خودرو منتقل کند. این فناوری اجازه می‌دهد تا به طور ایمن و راحت به برنامه‌ها، نقشه‌ها، موسیقی و سایر اطلاعات موجود در تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید و آنها را در صفحه نمایش خودروی خود مشاهده کنید. در این مقاله از آرانوکا به تعریف و کاربردهای میرورلینک میپردازیم.

کاربردهای میرور لینک عبارتند از:

1. ناوبری: با استفاده از میرور لینک، می‌توانید اپلیکیشن‌های نقشه و راهنمای رانندگی را از تلفن همراه خود به صفحه نمایش خودرو منتقل کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا به طور آسان و بدون نگرانی از نگه داشتن تلفن همراه، مسیرهای راهنمایی شده را در خودروتان مشاهده کنید.

2. پخش موسیقی و ویدیو: با استفاده از میرور لینک، می‌توانید موسیقی، پادکست‌ها و ویدیوهای موجود در تلفن همراه خود را به صفحه نمایش خودروتان منتقل کرده و آنها را به راحتی پخش کنید. این کاربرد به شما امکان می‌دهد تا تمرکز خود را بر روی رانندگی حفظ کنید و محتواهای خود را در صفحه نمایش خودروتان لذت ببرید.

3. ارتباطات تلفنی: با استفاده از میرور لینک، می‌توانید تماس‌های تلفنی خود را از تلفن همراه خود به صفحه نمایش خودرو منتقل کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا تماس‌ها را با استفاده از دستگاه صوتی یا دسته‌های کنترل صفحه نمایش خودروتان برقرار و مدیریت کنید.

4. اشتراک گذاری محتوا: با استفاده از میرور لینک خودرو، می‌توانید محتواهای خود را از تلفن همراه خود به صفحه نمایش خودرو منتقل کنید و آنها را با سرعت و راحتی با مسافران خود به اشتراک بگذارید. این امکان به شما کمک می‌کند تا تجربه اشتراک گذاری محتوا را بهبود بخشید. با استفاده از میرور لینک، تلفن همراه شما به صفحه نمایش خودرو متصل می‌شود و امکان دسترسی به برنامه‌ها و محتواهای تلفن همراه را در خودرویتان به شما می‌دهد.

آیا همه خودروها MirrorLink دارند؟

در پاسخ باید گفت:شرکت‌های خودروسازی بزرگی همچون هوندا،مزدا،مرسدس بنز،تویوتا،کیا و…همچنین شرکت‌های تولید کننده مانیتور فابریک خودرو مانند کنوود،جی وی سی و پایونیر همگی عضو همیشگی ارتباطات خودرو هستند.

با چنین طیف گسترده‌ای از برندها و سخت افزارهای سازگار با میرورلینک، دارای چندین مزیت نسبت به سیستم‌های اپل یا اندروید است.

.

.

بیشتر بخوانید : کار پلی چیست؟همه چیز درباره Apple CarPlay

.

.

چه برند ها و گوشيهايي از میرورلینک پشتیبانی می کنند ؟

تمام برند های تولیدکننده رادیوپخش های حرفه اي (هدیونیت ساز) از جمله پایونیر،کنوود،جی وی سی،سونی و آلپاین از فناوری (قابليت) میرورلینک پشتیبانی می کنند .امروزه در گوشی های حرفه ای و جدید برنامه ميرورلينك بصورت پیش فرض وجود دارد مانند برند هایی مثل ال جی ، هواوی ، اچ تی سی ، سامسونگ ، سونی ، شیائومی و … البته بايد در نظر داشت گوشي هاي آيفون از اين قابليت در حالت عادي پشتيباني نمي كنند و سيستم عامل ios در حالت عادي با سیستم میرورلینک هماهنگ نیست اما می توان توسط ترفند هایی و با استفاده از دانگل های جدا و یا پخش هایی که دانگل وای فای دارند این امکان را فراهم آورد ، و یا با استفاده از کابل لایتینگ به HDMI که باید پخش شما دارای پورت HDMI باشد این ارتباط را برقرار ساخت البته این ارتباط یک طرفه بوده و نمی توان توسط هدیونیت گوشی را کنترل کرد.

mirrorlink logo  1024x577 - میرورلینک(MirrorLink) چیست؟چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

نصب میرورلینک روی گوشی های اندروید

یکی از راه های اتصال میرورلینک استفاده از کابل USB است. البته در گذشته براي ميرور لينك اتصالات مخصوص و کابل های خاص هر برند قابل اتصال بود که به مرور زمان این کابل ها حذف و فقط با کابل USB همان گوشی امکان اتصال بر قرار شد. امروزه به راحتی می توانید از کابل شارژر گوشی برای ارتباط بهره بگیرید. به محض متصل کردن به پورت USB و کلیک کردن روی برنامه میرورلینک پخش تصويري خودروی خود و يا مانیتور اندروید، شاهد پیغامی روی گوشی خود خواهی بود. که بایستی اجازه دسترسی را بدهید.اغلب گوشی های مدرن از سال 2018 به بالا به صورت فابریک این قابلیت را دارند. اما اگر گوشی شما به صورت اتوماتیک میرورلینک ندارد می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل پلی برنامه مجازی نصب کنید. اما روش دیگر برای استفاده از میرورلینک استفاده از وای فاي (بصورت وايرلس) است. برای استفاده از این مدل ارتباط در گوشی های اندرویدی بایستی از برنامه مجازی استفاده کنید که معمولا برنامه پریمیوم و قیمتی هستند و باید آن را خریداری کنید. اما ما همان مدل USB را به شما پیشنهاد می کنیم به علت اینکه علاوه بر اتصال باعث شارژ شدن تلفن همراه تان هم می شود.

نصب میرورلینک روی گوشی های ios:

برای بهره مندی از قابلیت و امكان میرورلینک در گوشی های ios روي پخشهاي مولتي مديا تصويري می توانید از طریق واي فاي (Wifi) اقدام کنید.برای این کار ابتدا باید ورژن گوشی با ورژن مالتی مدیا اندروید همخوانی داشته باشد.بعد از روشن کردن اینترنت سیم کارت باید به قسمت Setting و بعد به قسمت Personal Hotspot بروید و اینترنت گوشی را به اشتراک بگذارید. بعد به قسمت برنامه میرورلینک مالتی مدیا اندروید بروید و ios Wifi را انتخاب کنید. بعد از انتخاب اینترنت گوشی و وارد کردن رمز بعد از چند ثانیه در منوی اصلی گوشی صفحه را به بالا بکشید. و بعد گزینه Screen Mirroring بروید و مالتی مدیا را انتخاب کنید.حال تصویر را روی صفحه نمایش در اختیار دارید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.